duminică, 5 aprilie 2009

Film sau muzica?


Nu prea am gasit multe cuvinte de apreciere pentru muzica lui Clint Mansell.
O exista, pe undeva, dar eu nu am gasit pur si simplu.
Inseamna ca prea putina lume s-a interesat ori nu sunt eu un bun detectiv .
Am incercat sa lansez peste tot ceea ce ascult eu de 3 luni , insa mereu am auzit : " Lavi, schimba muzica asta , pare de inmormantare....funebra asa...."
Acestea erau cuvintele. "Inmormantare." " Funebre." "Opreste." " TE ROOOOG!"
Muzica funebra poate fi orice melodie pe care ai ascultat-o in timp ce iti plangeai un prieten pierdut. Sau vreo relatie esuata. Sau, ma rog.
Dar. Clint Mansell este un compozitor. A realizat muzica din " Requiem for a dream", "The Fountain", " Wind Chill", "Smokin' Aces", "Definitely Maybe", "Doom', " Sahara", " The Hole", "Pi" si probabil mai sunt, dar memoria mea este ca un stick de 20 Mb.

Primul film pe care l-am vazut a fost " The Fountain". Eram la un fost coleg de liceu acasa si tanjeam aiurea unul dupa altul sau nu stiu exact ce se intampla acolo. Eu tanjeam dupa ceva nou, dar n-a fost sa fie si am decis sa ramanem buni colegi. Sper sa ma ierte ca voi intarzia din cauza blogului .
Nu prea eram atenta in momentul acela la film, insa muzica mi-a ramas cumva intiparita.
In drumul anost spre casa.
Seara in timp ce mazgaleam revista Elle 2001.
In club.
In timpul mahmurelii de dupa club.
Si ce sa mai zic, zilnic aproape iar eu nici nu realizam.
Ei bine, totul s-a declansat acum trei luni ( am mai zis eu ca trei este o obsesie , ne domina viata si dragostea chiar dureaza trei ani.) - deci totul s a declansat acum trei luni in timp ce am realizat ca totul se ducea de rapa in viata mea.
Am cautat " Fantana soundtrack" si nu am gasit nimic-stupido, in engleza ai putea sa gasesti ceea ce cauti. Asadar cu dex online fantana era "The Fountain" si am gasit .
Scria frumos numele artistului si denumirea cantecelor,erau mentionate dupa capitolele din filmul pe care nici nu-l mai tineam minte.
Am inceput cu " First Snow" si mi-au dat lacrimile ( da, sunt destul de lacrimogena)
Fara versuri, micutele cantecele, acordate, compuse si bagate in winamp m-au trezit la viata .
Acum doar imi alimenteaza starea de cautare continua insa nu imi pare rau.
Ei , poate m-am cam lungit.
Merita sa ascultati Clint Mansell si sa revedeti filmele pentru care a compus splendida, geniala, malefica si nemaipomenita muzica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu